Sunday 13 March 2016

Puncak Mutiara Cafe - best!



Hai geng. Saya nak share satu tempat best untuk kaki makan iaitu Puncak Mutiara Cafe. Restoran ni terletak di Kampung Pelet, Pulau Pinang. Macam biasalah, kalau tak tau jalan, boleh waze or google maps saja. Kami datang pun kebetulan ada kenduri di Kedah dan kami pun first time nak try ni.

Apa yang best pasal restoran ni kan, menu dia confirm la sedap-sedap belaka, yang penting kawasannya besar, cantik dan selesa. Tak payah cakap, kalau korang datang mesti kagum dengan keluasan restoran ni. Kebanyakan menu yang disediakan lebih kepada menu western. Tapi korang jangan risau sebabnya dorang ada juga menu seperti yang disediakan di restoran biasa.

Ni menu yang kitorang order

Suami ada bagitau, restoran ni dikenali juga sebagai restoran ladang. Sebabnya apa tau? Sebabnya tokey restoran ni bina restoran bersebelahan dengan kandang kambing dan burung unta. Mungkin ada kandang lain sebab dalam menu yang disediakan juga terdapat ayam, daging lembu dan arnab. Kalau hari siang, korang boleh melawat ladang tersebut. Kami tak dapat nk tengok kawasan ladang sebab kami sampai malam, kalau malam apa je yang nampak kan?.
Depan pintu istana (katanya)

Ok, last but not least, kalau korang datang dan nak dapat tempat duduk yang best, korang booking dulu dengan dorang sebelum datang. Saya suggest meja di pool (macam bajet-bajet romantik gittew). Tapi better korang datang dulu, tengok kawasan, then next time korang boleh booking nak duduk area mana. Ok? Oklah, jumpa next post okey 😉 till meet again. Xoxo

No comments:

Post a Comment